neděle 24. dubna 2016

Lemon curd

Po čase mne dcera pustila do kuchyně. Teda, pouští mě tam pravidelně, někdo po ní musí uklidit, ale v pečení mě nahradila. Tentokrát ale potřebovala do svých cupcakes surovinu, která je prozatím mou doménou. A tak jsem v sobotu ráno měla příležitost.
Asi od konce února chodím k Italovi. Tedy do obchodu s italským zbožím, kde majitel pravidelně jezdí do své domoviny a vozí zboží přímo z tamních trhů. Do ovoce a zeleniny jsem se rázem zamilovala. Vše čerstvé, zralé, chutné a jako bonus v bio kvalitě. A ty citrony...  Ty doma prostě musíte mít, i kdyby jste je dávali jen do čaje. Já si ale našla jiné využití. V anglických receptech dřív nebo později narazíte na jakýsi lemon curd, řekněme, citronovou pomazánku. V dobře zásobených obchodech si ji můžete koupit hotovou, ale udělat si ji doma je teprve požitek.

Potřebujeme:
5 žloutků a 2 celá vejce( z velkých vajec klidně ubereme jeden žloutek)
kůru z jednoho citronu
110 ml citronové šťávy( 2 velké citrony stačí)
110 g cukru
110 g másla

V míse smícháme nastrouhanou kůru, vajíčka, šťávu a cukr a dáme ohřívat do vodní lázně. Z počátku stačí míchat sporadicky, jak se směs začne zahřívat, je potřeba přidat i na intenzitě. Ale stačí ruční metlička. Vaříme a mícháme do zhoustnutí. Konzistence pudinku. V tom okamžiku odstavíme a v mícháme na kostičky nakrájené studené máslo. Po jeho rozpuštění máme hotovo. Pokud preferujete naprosto hladkou směs, propasírujte ještě přes jemné síto, nám ale kousky kůry vůbec nevadí. Pak už jen stačí   naplnit do skleniček a uložit do lednice k dalšímu zpracování nebo ke snězení. Na opečeném toustu je lemon curd nezapomenutelný. Anebo ho můžete využít na citronové cupcakes.

Žádné komentáře:

Okomentovat